21 oktober 2010

hoho...

Det ekar visst här inne... :)

men shit, det har varit mycket nu, jag har inte tid å sitta vid datorn längre.

I lördags hade jag fest hemma med mina jobbarkompisar, det va en fantastiskt trevlig tillställning som höll på fram till 03 ungefär :) Med massa dans på vårt stora dansgolv i vardagsrummet :)

Och när vi hämtade Tuva på söndagen hemma hos mina föräldrar, så tyckte vi att hon inte riktigt va sej själv, hon gnällde och kröp runt på golvet och la sej på mattan i köket och vilade en stund sen kom hon in och la sej i puffen i tv-rummet och vilade. Vi åkte hem och hon drack lite välling på kvällen och somnade så gott, men vaknade framåt 23.30 och va skållhet, nästan 40graders feber stackarn... Så C fick stanna hemma mån, tis med henne och på tisdagen skulle hon bara inte äta eller dricka nå´t. Så C ringde bvc och dom tyckte att han skulle ta in henne till doktorn. Hon hade nåt virus och alltså hade hon jätteont i halsen, därav drick och matvägran. Hon gick som en liten fågelunge med stängd mun hela tiden och pratade inte, utan hummade bara och till sist öppnade hon munnen och allt saliv rann ut, hon ville inte ens svälja sitt saliv, så ont hade hon stackarn... Men hon fick ju penicillin, så efter nå´t dygn så hade det ju vänt och hon började äta igen! :) Så imorse när vi vaknade va min riktiga Tuva tillbaka märkte jag :)
Så skönt att det vänder så fort, men inte lika kul att hon redan har fått sin första penicillinkur... Hon har antagligen "fått" min hals. Jag har opererat bort mina halsmandlar efter att ha haft massor massor massor med halsflussar... *fy*...

Oj vilket ordbajs det blev här idag, jag ville ju bara uppdatera er lite med vårt liv här i Bastefall, snart ska jag bli bättre på update här...*lovar*

3 kommentarer:

Anna sa...

Du är så välkommen ut och hälsa på någon dag om du vill! Bara säg till så blir det kanon!

Kram !

friiida sa...

Jag kommer ihåg när du opererade bort dina halsmandlar.. haha vi stoppade in massa vindruvor i munnen o lekte pajas typ.. sånt som vi gjorde på den tiden:) Hoppas lill Tuvisen blir bra och slipper samma problem. Krram
/Frida

Therése sa...

haha just det, ni kom ju och hälsa på på sjukhuset ju :) det va tider det :) Jag hoppas oxå att Tuva inte har ärvt min "dåliga" hals. Hoppas allt är bra med er! kramar!