20 juli 2009

minisemester....

jaha, då va vi hemma igen efter vår otroligt korta minisemester...Vi åkte till öland på lördagsmorgonen, jag kände av min visdomstand lite redan på fredag kväll men tänkte nog att det skulle gå över. Det kändes inte bättre på lördagsmorgonen heller, men som sagt va, det går nog över... Det blev bara värre och värre för varje timme som gick. jag kunde knappt öppna munnen till sist. Så imorse gav vi upp. Jag ringde tandläkaren i löttorp men de hade ingen tid, vi fick inte tag i någon tandläkare i borgholm, så jag ringde folktandvården i v-by och de sa att jag kunde komma kl 15.00 idag. Så vi fick packa in allt i bilen med en hast och bege oss hemåt. Jag har en inflammation i tandköttet så jag äter penicillin i tio dagar och sen ska jag tillbaka för att se om de behöver plocka ut visdomstanden... *suck*....Och förresten så regnade det hela tiden i befann oss på öland....

4 kommentarer:

Tessan sa...

:(

Anonym sa...

Men vad tråkigt för er...

Cilla sa...

Vilken otur med tanden där. Hoppas att penicillinet hjälper så du slipper dra ut den rackarns tanden! Krams!

Therése sa...

ja, det va ingen rolig resa. jag tycker synd om stackars Tuva. sitta i bilstolen så länge kan inte va särskilt skoj. Jag känner mej redan bättre med hjälp av penicillinet.