28 oktober 2009

Jul jul strålande jul!


Åhh, vad jag längtar till julen!
Jag sitter och skriver ner lite saker som jag ska titta efter i Ullred, som vi ska åka till på tisdag.
Och då även julklapps inköpslista!
Då slog det mej att det faktiskt bara är åtta veckor kvar! :)
Jag ska kolla efter lite snygga julsaker där också, vi har ju ett helt hus å fylla upp och pynta nu ju, så det behövs allt lite nya saker.

Lillfisen ligger ute i sin vagn och sover så sött. Men jag tror nog att hon vaknar alldeles strax, och är lite sugen på lunch. Det är fortfarande potatis och majspuré som står på menyn :) Hon älskar det! Och är faktiskt väldigt duktig på att äta också. Visst att tungan far ut och in, men efter en liten stund, kommer hon på det och suger så glatt i sej maten :)
Till helgen ska vi testa gröt, det kommer nog också glida ner ganska lätt hos vårt lilla matvrak ;)


Hmm, förresten, undra vad den här gamla mamman ska önska sej i julklapp??
Nähä, nu ska jag hänga upp tvätten, och sätta igång nästa maskin :)

1 kommentar:

Christel sa...

jag längtar också till julen :)