24 oktober 2009

snart november...

Oj vilket rusk det är ute idag...
Jag får nästan lite dåligt samvete när Tuva ligger ute i vagnen och sover..
Fast, hon ligger ju skönt nerbäddad och står ju under tak och har dessutom regnskyddet på vagnen...Men, jag vet ju att det är där hon trivs som bäst, att få sova i sin vagn :)
Idag är Chrille iväg och fixar ved till oss. Vi köper ved av en kille på hans jobb, och nu bestämde dom att, ifall Chrille åker och hjälper honom att klyva och lasta så får vi veden billigare. och det tyckte Chrille att det kunde va värt, för ca.5 timmars jobb.
Idag gör inte fröken Ekström många knop, jag började plocka ur Tuvas lådor, eftersom hon växer så det knakar. Och vi ska åka till ullared, så jag tänkte kolla om jag kunde hitta lite fina kläder där...

I förrgår byggde vi ihop Tuvas spjälsäng, eftersom hon börjar väga ganska mycket, så varje gång hon rörde sej i vaggan så tippte hon ju från sida till sida nästan... :)


Nähä, om jag skulle fortsätta plocka i Tuvas lådor...

2 kommentarer:

Tessan sa...

JAAAA! Ullared Ullared! Tjejresa! Det ska bli såå skoj! Snart bara en vecka kvar!

Therése sa...

jag vet!! Ullared Ullared!!! jag längtar!!