22 september 2010

Dagis!

Åhh, jag är så stolt över min lilla Tuva :) Hon är inte så liten längre juh, idag va tredje dagen på inskolningen, och idag skulle dom gå på promenad. Dom stod ute och väntade på oss när vi kom. Tuva klättrade bara upp i vagnen och satte sej och vinkade när jag sa hej då. :) Så himla, himla skönt att hon gillar dagis! Man hör hur stackars föräldrar lämnar dagis i tårar och även barnen som står kvar där inne. Idag va det en förälder med ett stort stolt leende som lämnade dagis :)

Då kan man ju tänka sej att mamman här hemma har massor med tid att göra massa nyttigt av tiden. Men icke då, jag hamnade här, och kaffet står och puttrar i köket. Så det blir nog att inta soffan och läsa dagens tidning nu, med en kopp kaffe och kanske en kanelbulle :)

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Vad kul att det går så bra! :) Tänk vad stora de är nu minisarna - dagis och allt! Snart står vi där första skoldagen! Waaaa.. Låt tiden gå liiite långsammare iaf! Hoppas ni mår bra! Kramar/Cornelia

Therése sa...

jaa, det känns skitbra att det funkar! Vi har en jättegullig "inskolningsfröken" oxå, så det är jättebra! :) Jaa, tiden har bara sprungit iväg, tänk att man har gått hemma i ett helt år nästan...*vart tog det vägen*...Vi mår jättebra allihop. Hoppas det är bra med er oxå! Kramar!

Bella sa...

Det har hetat förskola sedan 1998.

Therése sa...

Jag är fullt medveten om att det heter fsk. Men jag kommer förmodligen alltid säga dagis, så länge fröknarna på Tuvas dagis säger dagis själva :)