19 september 2010

svamp, städning och valdebatt...

Jag går omkring i en liten egen valvärld och dividerar med mej själv om hur jag ska välja idag, men jag tror att jag har bestämt mej...Vi får väl se när vi kommer till vallokalen.. :)

Annars tuffar helgen på som vanligt, igår va vi ute en sväng och skulle kolla om vi hittade någon svamp på våra ställen, vi trodde att någon redan hade varit där. Men icke sa nicke. Vi fick med oss 10 liter svamp hem. Blandat kantareller och trattisar. Mmmm, aj löv!

vi har även hunnit med att hälsa på Tessan och grabbarna en sväng, och om typ en timme kommer mor och far på middag. Idag har Tant Therese och Farbror Christian lagat porterstek till middag, hahaha man skulle kunnatro att vi är pensionärer ju :) Ingen jag känner i min ålder lagar porterstek i a f :)

nähä, u ska jag torka golven efter att C har dammsugit överallt :)

2 kommentarer:

AnnSofie sa...

Therese här har du pensionär till ; ) Jag gör också porterstek emellanåt; ) Gött!!! Så härligt att hitta så mycket svamp, herregud 10l!!!Kram till er

Therése sa...

AS- Porterstek är fasen underskattat, coh såsen blev ju skitgod oxå! jaa, det är jättehärligt när man väl hittar lite svamp. nu har vi inför vintern :) Kram på dej