4 februari 2010

Jaha, vad va det jag trodde....

Tuva har fått världens jäkla förkylning...Stackars liten. Ingen feber i a f. Men en sån otäck hosta och jätte snorig. Det bara kom helt plötsligt. Det kom som hosta först och inte nå´t snor, men igår kväll smällde det till. Hon va så frustrerad. Hon va så trött, så fort hon lyckades somna tappade hon tutten eftersom hon inte kunde andas genom näsan, då blev hon ledsen och började gråta, då kom hostan, och så höll det på....i en enda ond cirkel. Vi tog ett bad hon och jag vid 22.30 igår, då släppte det lite och hon lyckades somna. (dock emellan Chrille och mej, men man får sova hos mamma och pappa, när man är sjuk ;) ) Snart kommer Chrille hem från jobbet, med nässpray hoppas jag :) Om han inte glömde.... :) Han skulle även kolla hostmedicin, men jag vet inte hur det är med hostmedicin till såna här små. Nässpray är ju från 7 mån., vilket hon blev i förrgår :) Vi får väl se vad han har med sej. Nu ska jag ta hand om min middag, som puttrar på spisen.

2 kommentarer:

Malou sa...

Stackarn då. :-( Hoppas hon blir frisk snart. Tyvärr finns det inte hostmedicin receptfritt till de små. Vi fick gå till VC med Winnie och fick på recept. Men man brukar få en tid rätt så snabbt när de är så små. Hoppas att det löser sig. :-)

Therése sa...

Nä, Chrille sa att dom på apoteket sa att man måste få recept på det. Blir hon inte bättre ska jag ringa imorgon.