10 februari 2010

Sköna onsdag!

Idag har det varit en alldeles underbar dag! hittills :)
Tuva vaknade vid 8 och ville gå upp vilket va helt okej för mej. (visserligen hade hon varit vaken några gånger under natten, men inte så länge...) Vi gick upp, hon fick gröt och åt mer stor aptit :) sen åt jag smarrig frukost och vi myste i soffan, och lekte fram till ca 10.40 Då la jag Tuva i vagnen och gick på en skön vinterpromenad, hon slocknade som en klubbad säl och fick sova i vagnen ute i ca. 2,5 timmar sov hon!?! Medan hon sov, gick jag på tvättjakt i huset och fick ihop en stor hög...Och satte igång maskinen, som fortfarande går på högvarv för övrigt. Den kommer nog hinna köras ett par gånger till under dagen. Sen fixade jag jättegod lunch till mej. Tonfiskröra med keso i tunnbröd...mumma!! Sen vaknade Tuva och vi lekte en liten stund, sen va det dags för hennes lunch. Hon åt massor!! Så himla skönt! Det har varit väldigt si och så med hennes ätande nu när hon har varit förkyld...
Men nu sitter hon här brevid mej på golvet och leker för fulla muggar. Snart får hon följa med ut till köket så ska jag förbereda middagen :) Idag blir det hel kyckling som jag ska steka i lergrytan, som jag har lånat på obestämd tid av svärföräldrarna :) och till det, potatisklyftor i ugnen och kantarell och champinjonsås...Mmmm....

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh låter som en jätte härlig dag!
Själv så har jag haft en måste fixa med ditt och datt dag... inte lika roligt!

Therése sa...

Ja, jag kan tänka mej att det är en del att fixa med när det är kalasdax :)