13 februari 2009

Alla hjärtansdag då...

Imorgon är det ju som alla redan vet alla hjärtansdag, vi ska "fira" det redan idag. Imorgon jobbar jag på dagen och på kvällen ska C bowla med fotbollslaget. Inte bästa dagen att boka in bowling på kanske, men men, skit samma. Först när jag fick reda på det så bröt jag ihop, gravid som jag är så stormar det ju hormoner tillochfrån inombords. Jag tjöt om att jag skulle minsann få ligga hemma alldeles ensam fet och övergiven på alla hjärtansdag och det va såå synd om mej, C sa då att hans skulle tacka nej till bowlingen och va hemma med mej istället. Efter två timmar slutade jag att tjura och tog mitt förnuft till fånga och sa att det kanske kvittar om vi firar på fredagen eller lördagen... C frågade om jag VERKLIGEN va säker på det , och det är jag fortfarande säker på. Jag vet att han älskar mej varje dag på året inte bara den 14 februari. =)

Så vårt lilla firande består av att jag precis har kört in all ved så han slipper göra det och sen när han kommer hem vid 13.30 ska vi fika med goda mackor med gott pålägg, och choklad och det bästa av allt: ostkaka med sylt och grädde!. Det ska bli spännande att se om han har köpt några blommor till mej. Det brukar han ju faktiskt göra. Jag fick ett hjärta med choklad i igår, det va mumsigt.

nej nu ska jag dammsuga hela huset, såg några tussar när jag gick upp förut....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt:)
Ha en bra helg!

Therése sa...

ja, det va väldigt mysigt med fikan, och det va uppskattat! =) Ha en bra helg du med! Krama om familjen!

Anonym sa...

Puh, det var skönt att höra att han tycker om dig alla dagar.. :) annars skulle jag allt ta ett snack med honom... men jag förstår din poäng i det hela ;)
Ha en bra kväll!!