6 februari 2009

jag blir sååå trött!

Nu är jag sjuk igen..... Imorse när jag vaknade orkade jag knappt kliva ur sängen...
Snoret hade kommit tillbaka och halsen värkte, suck. Och när jag tittade mig i spegeln tyckte jag att jag va ovanligt röd om kinderna, så jag tog febern, ingen feber. Men däremot så hade jag världens huvudvärk och mådde lite illa, men det är ju inget ovanligt tänkte jag. Så jag tog två panodil och åkte till jobbet. När jag tittade mig i spegeln där, såg jag att jag va alldeles svullen och flammig, det såg nästan ut som små blåsor på kinderna. Jag blev lite orolig och visade mina jobbarkompisar, och dom började prata om rosfeber och massa annat, jag blev ännu mer orolig, så jag ringde sjukvårdsrådgivningen, och dom tyckte att jag skulle ringa min vårdcentral, eftersom jag är gravid. Så jag ringde dit och dom ville att jag skulle komma upp så dom fick titta på mig. Sköterskan som tog emot mig sa direkt att hon tyckte att jag såg väldigt svullen ut, så kom en sköterska till och hennes reaktion va "-Oj, vad röd du är i ansiktet." Vänta så kommer en läkare, under tiden tog de ett blodtryck på mig för att se så det inte va högt, med tanke på havandeskapsförgiftning och likande, och jag blev ännu mer orolig...men mitt tryck va lågt, så det va ingen fara. Då kom läkaren och tittade på mej och lyssnade på hjärtat och lungorna och tog en snabbsänka. Det va ingen fara, det är nog bara en NY virusinfektion som visar sig lite underligt i ansiktet, som är på väg att bryta ut. Eller så är det en allergisk reaktion på något, eftersom kroppen inte är riktigt som den ska va när man är gravid. Så lite kortisonssalva fixade biffen, och nu är jag bara lite röd på ena kinden, svullnade har redan lagt sig. Fast skitviruset är på väg att bryta ut, jag fryser och snorar precis som för två veckor sedan.... *suck* Jag blir så trött, kan jag inte bara få må bra nu??! Ska bita ihop och jobba imorgon, sen är jag lååång ledig (eller arbetslös, det beror på hur man ser det :) )

tack och hej, nu väntar sängen på mej...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt att det aldrig ger sig. men du ska se att du blir bättre snart. Krya på dig! Kram Emilie

Emelie sa...

HEj..arvid och jag har haft pricis samma förkylning, svullna och röda i ansiktet, och sveda ocg röda ögn..inte kul alla..hoppas du mår bättre snrat, krya på dig!!

Emilie sa...

Jag har också en blogg nu.

Tessan sa...

Men, vad du åker på virusskitsjukdomar hela tiden!? Stackars:(

Anonym sa...

Visst är det trist att vara sjuk. Jag var i Sthlm förra helgen o träffade mina underbara syskonbarn... som var sjuka. O visst tog jag emot bacillerna och är nu däckad med feber o förkylning.
Visst är det lite synd om oss??
Krya på dig!

Therése sa...

Tack allihop! Jag behövde lite medömkan.... :)
Hoppas att ni piggar på er ni oxå!