29 juni 2009

svettigt!

Alla människor säger att man inte får klaga på värmen, men detta är MIN blogg då klagar jag hur mycket jag vill... :) ÅHH, vad varmt det är!!!
Jag undrar nu i efterhand om vi egentligen visste vad vi gav oss in på när vi blev gravida i oktober... :) Det är väldigt varmt, och jag är vätskefylld och ser ut som en michelingubbe ungefär...
I Lördags va jag på marknad i Rimforsa med Jessica och tjejerna. Jag förstår inte vad jag skulle dit å göra...Det va väldigt varmt för en tjockis som jag. Men men, nu har jag provat det (och inga fler marknader som höggravid för mej tack)... På vägen hem stannade vi hos Jessicas svärmor och åt lunch, det va väldigt trevligt. Men fortfarande väldigt varmt, så vi bestämde oss för att åka och ta ett dopp i sjön. Och åhh, vad skönt det va. Först va jag tveksam till att bada, men sen kunde jag inte hålla mej...Jag tror vår lilla plutt i magen gillade det oxå.
Söndagen spenderades i hemmets lugna vrår, fick ganska mycket gjort, fast i min egen takt.. :) Chrille har varit i källaren hela helgen och fixat, han är så duktig!! Och nu är det inte mycket kvar att göra i badrummet... Det blir såå fint!
Idag måndag har jag suttit i en stol och inte gjort ett vettigt dugg på baksidan hos Tessan...Väldigt skönt! Sen vid tre bar det iväg till frisören för att göra en avfärgning på mitt hår. Jag har kämpat länge med att låta håret växa ut, utan att färga om det, eftersom jag vill ha min naturliga färg. Men nu gav jag upp, all min svarta färg är borta och äntligen är jag brunhårig! Det va värt varenda krona!

5 kommentarer:

cornelia sa...

Jadu, denna värme gör under med kroppen! Mina fötter får knappt plats i mina foppatofflor längre och då är de illa! hehe.. Men nu har vi inte långt kvar.. Jag hoppas vi kan kampera ihop på BB - vore ju lite roligt! Hoppas allt är bra och att du njuter av semestern! Själv jobbar jag fram till fredag! SEN, sen ska jag njuta! Ta hand om er! Kramar/Cornelia

Anna sa...

Hej! Jag får härliga minnen när jag läser din blogg. Det var så där ruskigt varmt på slutet av min graviditet oxå, och jag kände mig som en strandad val. Tog mig knappt upp ur soffan för fötterna var så svullna och händerna såg ut som prinskorvar. Men det var ju så värt det när hon kom! Ta hand om dig nu och hoppas att det sätter fart ganska snart! Tänker på dig i värmen! Kramar Anna

Tessan sa...

Ja, du.. nu slipper du svullnaden i värmen;) Tur att du hann fixa frillan iaf! Haha

Anette sa...

Grattis till lillflickan ;)

Cornelia sa...

Grattis till Er lilla tjej! Din pappa skvallrade för Sölve igår! :) Så underbart härligt ju! Ta hand om varandra!! Många kramar från oss