21 april 2009

Det reder sej alltid!

Det är mitt motto! Jag kan inte förstå att jag alltid har sådan tur.
Ända sen jag tog studenten har mitt yrkesliv varit som en bergoch dalbana, men som sagt va, det har alltid löst sej. Jobb liksom trillar över mej lite. Direkt efter studenten så jobbade jag i skoaffär, men när mitt semestervik. där va slut, så kom dom som ägde korvmojjen på andra sidan gatan och undrade om inte jag ville börja jobba hos dom. Så där fastnade jag i lite mer än ett år.
Sen åkte jag ju till Norge, och när jag kom hem därifrån så började jag jobba på systembolaget och hade praktik i köket på dagis i tuna. När den praktiken började leda mot sitt slut, så ville den ordinarie kokerskan ta tjänsteledigt, då fick jag det jobbet.
Och nästan precis samma sak händer nu igen, jag har vikarierat för en tjej nu i köket på pelarne förskola, som mer än nå´t annat ville bli omplacerad.
Vips så blev hon det, och jag fick jobbet igen. =) Nu går jag bara och väntar på att få se hur de tänker skriva mina papper. De vill ju säkert bara anställa mej tills jag går hem på min mammaledighet. Men det tycker jag är fult gjort, kan de inte ge tjänsten till mej, så jag har något att gå tillbaka till när min mammaledighet är slut?? Då skulle alla va nöjda! Fröknarna på förskolan tycker att det funkar så himla bra, och jag själv tycker att det skulle va skitbra, jag trivs jättebra. Och även cheferna är ju jättenöjda med att jag är där. Så, varför inte bara ge mig jobbet?

Jaha ja. nu har jag fått "prata" av mej lite ang. jobbet. Det va skönt.

Idag bär det iväg till stan, för lite fika eller lunch med familjen Fridell på villagatan. Det ska bli skönt å bara få slappa idag.

Nu vill mina mage ha lite gröt..... (är ju van vid det när jag jobbar på dagis =) )

2 kommentarer:

cornelia sa...

Hoppas du får tjänsten!! !! Jag hade sett fel på pappret, vi ska samma datum som er vilken innebär att vi kommer kompanjera under föräldragruppsträffarna! Vad kul! Ser fram emot den 18! =) Må gott och ta väl hand om er! Kram/Cornelia

Emelie sa...

Va kul för da, GRattis!!:))