1 april 2009

Underabara solsken!

Idag är jag väldigt glad att det är solsken! Annars hade nog jag legat och lipat i soffan hela eftermiddagen.
Jag fick reda på idag att tjejen som jag vikarierar för ska komma tillbaka, efter många om och men. Hon ska börja på tisdag och jobba tre timmar om dagen, då valde hon självklart morgontimmarna, mellan 7.30 och 10.30. Och då tyckte dom att jag skulle ta resten då. Mellan 10.30 och 13.30. tror ni jag vill det?? NEJ!! Inte ens då jag stormtrivs på detta stället! Då är ju hela dagen förstörd. Jag kan heller inte jobba mer på systembolaget då...*suck*
Så jag ringde chefen på dagis och sa att jag inte vill ha dom tre timmarna, de kan ge dom till någon annan. OM, inte jag kunde få morgontimmarna istället. För då kan jag pussla ihop det med systembolaget. Vi får väl se vart detta slutar. Min chef på systemet sa att det kan bli mer där oxå framöver, ju finare vädret blir, desto mer är det att göra. Jag vill bara att allt ska lösa sej...

Jag tvättar för fulla muggar idag. och hänger tvätten ute, hurra. det är såå härligt med tvätt som fått hänga ute!

Inga kommentarer: