22 januari 2010

Äntligen en hel natt igen...

Tre, fyra nätter i rad nu har Tuva behagat att vakna antingen en gång i timmen och vill ha tutten, eller vaknat mitt i natten och varit helt klarvaken..Och inte somnat om fören in på småtimmarna.. MEN, inatt äntligen sov vår lilla fis hela natten igen. Vi la henne vid ca. 20 igår, men hon vaknade igen vid 21 och ville va vaken med oss. Vi myste och busade lite, och åt en hel flaska välling och hon somnade om igen vid 22. Vid 05.30 Vaknade hon och va hungrig, hon fick välling hos mej i sängen, vi sa hej då till C och somnade om och sov till 08.30 :) SKÖNT! Nu är vi helt utvilade båda två tror jag :)
Det va lite ovant att behöva gå rakt upp ur sängen klä på både mej och Tuva, och på med overallen och ner i vagnen för att hundarna va ju tvungna att få komma ut på en promis. Visserligen väldigt skönt när vi väl kom iväg, men just att inte knappt ens tvätta av ansiktet innan man skulle ut i kylan.
TÄNK att vi funderade på att ta hem en liten hund i våras när jag va gravid. Min fasters hund fick valpar och vi va ju och tittade på dom massor med gånger och funderade på om vi skulle ta hem en, eller inte...Nu i efterhand känner jag "Herregud hur tänkte vi" Jag är glad att jag bara har haft en bebis att ta hand om och inte en bebis och en valp...

Inga kommentarer: