25 januari 2010

Okej att sova ute??

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra...
Tuva älskar att sova i sin vagn ute. Men jag vet inte om det är för kallt för henne. Idag t.ex. är det -4,4 ute och jag har precis gått en promenad och Tuva somnade så sött. Nu står hon faktiskt ute längs med husväggen utanför dörren, under tak, väl nedpackad i vagnen...är det okej? (i ca. 30min tänkte jag, sen drar jag in henne)
Hur har ni gjort??
Hur mycket klarar dom? Vill ju inte att lilla pluttan ska bli förkyld eller nå´t.

7 kommentarer:

cornelia sa...

Elton har sovit ute när de varit -8. Bara de är ordentligt påklädda och står i skapligt lä så är de nog bara bra för dom med frisk luft! De kör jag på iaf.. :) Sen kanske de inte ska stå ute i flera flera flera timmar! ;) Hoppas allt är fint med er! Fika om två veckor vore kanon! Träffen på BVC var den 2:e va!? Stora kramar

Therése sa...

Jag kollade nu i min almanacka, och där står det den 9:e. hmm, det måste jag kolla upp...annars kunde ju vi ta och ses nästa vecka, om det inte var fören den 9:e alltså. Jag messar dej :)

Mellan fyra väggar... sa...

Hej! Hoppas allt ät bra!
På dagis kör de en gräns på -10 grader. Är det mer får de sova inne:)

Kram

Malou sa...

Det är ingen fara. Bara de är ordentligt nerbäddade som sagt. På mitt jobb sover de flesta ute om dagarna. Vi har sovsäckar som de sover i med. Frisk luft gör dem bara gott! :-)

Unknown sa...

Jag lät Viggo sova ute i minst lika kallt väder när han var mindre än Tuva är nu. Jag tror, som Cornelia, att bara de är väl inpackade så gör det bara gott :)

cornelia sa...

Fel av mig, den 9/2 var det! ;) blanda ihop det där! S en fika innan vore kul ju, vi kan vara hära med! Var hos Er sist ju! KRAMIS

fia sa...

vi har låtit vår minsting sova ute denna vinter, varje dag... massa kläder, filtar och dyl. så fixar dem de, frisk luft gör dem bara gott o så sover de ju faktiskt bara! tänk också så mycket varmare det är i vagnen än i luften :)