14 januari 2010

Det knallar på...

Jag va på viktis i måndags och *wii*. Jag hde gått ner -1,5 kilo. Gött som tusan. Bara hålla tummarna på att det fortsätter så :) Sen fick jag hem min baddräkt på posten. Beställde en speedo på campadre för några veckor sen. Så nu ska det simmas så det står härliga till.
Annars så lunkar livet på sin stilla lunk. Vi hade träff med föräldragruppen i tisdags oxå. det va kul som vanligt å ses. Men det va en tant från folktandvården och pratade om tänder å sånt, och det känns så ut tjatat, man vet väl hur man ska ta hand om tänderna. Lr?
Sen har vi problem med vår lilla prinsessa...Hon är så hård i magen att hon blir jätte ledsen och gråter varje gång hon lyckas klämma ut en liten harplutt. Sen såg jag att hon har "spruckit" vid några ställen, stackars lilla älsklingen! Vi har provat precis allt. Jag ringde BVC igår och frågade vad vi skulle göra, då sa hon att om vi ville kunde vi komma in och så kunde hon försöka reta igång det med en sån gammal termometer som har en knopp i toppen typ. Men, det funkade inte heller. Men vi fick Xylocainsalva att smörja rumpan med så att det bedövas lite så kanske hon lyckas trycka ut det hon har. Så vi får väl se om det släpper, annars skulle vi gå till apoteket och köpa laktulos så magen mjuknar lite. jag tänkte bara prova att trycka i henne en hel burk katrinplommon nu när hon vaknar...Så håll tummarna att vi kanske får en "bajskavalkad" här hemma sen. Jag har hellre massa bajsblöjor att ta hand om än, en ledsen liten tjej.
nähä, soffläge och kaffe :)

7 kommentarer:

Cilla sa...

Vad duktig du är :) Kämpa på!
Jag såg att du hade länkat till mig, och eftersom jag flitigt läser din blogg så länkar jag till dig från min sida också nu. Hoppas det är okej!

Kram

Cornelia sa...

Åh stackars liten.. Vi har oxå en liten man här hemma med hård mage! Men tror jag fick bukt på lite i helgen med mycket katrinplommon, messmör och mycket vatten mellan måltiderna! Hoppas de var bra igår - bestämde ni ngt om fika nästa vecka?!
Kramar från oss

Malou sa...

Hade det problemet häromdagen med Winnie. De på VC rekomenderade Microlax, finns receptfritt på apoteket. Hon var fortfarande hård, men det var lättare för henne att få ut det. Är verkligen hemsk att se dem ha så ont. :-( Hoppas att det blir bättre.

Therése sa...

Cilla- Tack, ja jag kämpar på, men än så länge känns det väldigt bra. Har fortfarande inte kännt nå´t speciellt sug efter allt onyttigt. :)Jaa, jag la till dej, glömde fråga om det va okej. Men jag följer ju din blogg oxå ganska flitigt. Skönt å va färdig med skolan?
Cornelia- Vi har testat med samma grejer här oxå, men jag hoppas snart att det släpper. Det kanske hjälper nu med en hel burk katrinplommon. :) Vi bestämde inget, men jag tänkte att vi kan ta en fika hos oss snart. jag skulle kolla min kalender och höra av mej till er allihop.
Malou- Skönt å höra att det funkar med det, om det nu skulle behöva gå så långt. Bvc sa att om det inte blir bättre, så skulle vi åka dit med henne, och dom skulle ge henne microlax. Det gör som sagt va ont i mammahjärtat när hon har så ont.

fia sa...

du är så duktig!!

angående tuvas mage där så ska jag säga det att emils mage var likadan.. de pågick i flera veckor, vi fick alltid hjälpa honom att bajja ut harpluttar mha en termometer, han fick messmör i vällingen, laktulos, katrinplommon jaa allt.. anledningen till det hela var att han inte fick i sig speciellt mkt vatten, när han väl började dricka vatten och bli lite mer aktiv så släppte det.. hoppas det blir bättre för tuva snart!
det är jobbigt både för henne och för er!

Cilla sa...

Du behövde inte fråga, man tog det som en komplimang :) Det är så skönt när man inte måste våldföra sig på allt sött och onyttigt. Du är duktig som håller i. Det är underbart skönt att vara klar med skolan. Imorgon är det jobb som gäller igen, och jag känner mig pepp! Kram!

Therése sa...

Fia- Tack för tipset, det är nog det enda vi inte har gjort så mycket åt. Nu ska hon få massa mer vatten om dagarna. :)