2 juli 2012

jag vill ha tips!

Jag börjar bli lite trött på att alltid äta ägg och bacon typ till frukost. Nån som har nå´t riktigt gott lchf frukost tips? Jag skulle så gärna äta nåt som knastrar! :)

Idag har jag försökt bli av med all tårta som blev kvar efter kalaset. Min kusin med familj kom en sväng, sen körde vi leverans till Chrilles jobb med ena halvan :) Så nu är det bara drygt en halva kvar.

Imorgon ska jag dra igång projekt fläderblomssaft! Har tänkt prova ett lchf recept med stevia, får se hur resultatet blir. I´ll keep you posted!

3 kommentarer:

Cilla sa...

Jag äter ju väldigt mycket kesellafluff och det innehåller framför allt bra med protein.

Vispa en äggvita hårt och riktigt vitt, fluffigt. Tillsätt sedan 250 g kvarg/kesella (Icas är bäst) och valfria bär och vispa vidare. Om du använder proteinpulver kan du ta i lite för smakens skull. Jag använder vanilj för det mesta. Ibland äter jag crunchmüsli eller nötmüsli till. Nötmüslin är helt okej för LCHF, den andra innehåller havregryn och det blir kanske lite mkt kolhydrater. Ibland äter jag vanlig mat till frukost. Typ som en plocktallrik med kyckling, grönsaker och keso. Kanske lite ost och nötter.

Min kompis Tove har en helt bra blogg där hon har skrivit mycket om bra frukostar till LCHF. Kolla gärna in: http://toveshalsa.blogspot.se/

Kram

ps. Kan du inte ha bort ordverifieringen? Det är så jobbigt när man ska lämna kommentar och när man ska skriva från mobilen händer det att allt försvinner :/

Lina Hassinen sa...

Finn crisp? Omelett? Turkisk yoghurt med färska bär? :-)

Therése sa...

Jag brukar ta nå´t finncrisp då och då, och det är så drygt att bara jag i familjen gillar turkisk yoghurt, men alldeles nyss när jag va i affären såg jag att det fanns en liten burk med turkisk yoghurt :) perfekt. Sen varierar jag mina ägg lite oxå.
Kesellafluff ska jag verkligen prova!
Jag har funderat på vad det är när du har skrivit det Cilla!

Jag visste inte ens att jag hade ordverifiering på. Men nu är det borta! Jagg ogillar det oxå nämligen!