11 juli 2012

Lite förvirrad

Idag är det onsdag, och det är ju lika med vägningsdag för mej. Återigen har jag glömt väga mej innan frukosten, och jag vill verkligen göra det, eftersom jag alltid annars gör det. Så nu tänker jag vänta tills imorgon :) Jag vill inte bli lika besviken som förra veckan :)

Igår gick allt lite på halvfart. Ingen i familjen hade nån särskild ork tror jag. Men vi avslutade dagen i a f med en liten familjepromenad. Jag tänkte att Tuva kunde öva med sin nya cykel, det tänkte INTE hon. Hon skulle minsann ha sin trehjuling, så vi gick iväg och hon cyklade tappert efter på sin lilla trehjuling :) Efter en stund fick vi vända, så hon verkligen skulle orka att cykla hem igen. Då kom vi på att vi skulle ta bilen och kolla vårt ena svampställe. Det stället där de brukar komma ganska tidigt. Precis när vi svänger in på den grusvägen möter vi en skitgubbe på moppe, med en helt full kasse på styret, Han har tagit alla våra kantareller!?! Gahh, tänk om vi åkt dit en timme tidigare, då hade de varit våra*Grrr*



Lilleman sover sitt första pass redan, han pallar inte mer än knappt två timmar på morgonen, sötfisen :)
Tuva sitter på vardagsrumsgolvet och bygger duplo och sjunger sjörövarfabbe och undrar var tredje minut
"- Kommer Ville nu?"

Min fina vän Tessan kommer hit med sina grabbar och ena halvan av Tuvas kusinduo. Vi ska gå till skogen och leka och ha picknick. Underbart! Hoppas vi hittar några kantareller! :)

Såhär såg det ut för två år sedan, jag tror minsann att hon var betuttad redan då :)


Nu ska jag vika tvätt, Igen!? :p

Inga kommentarer: