1 oktober 2012

Ljuvligt!

Så sammanfattar vi helgens bravader!

Först vill jag passa på att gratulera IFK Tuna som slog Ankarsrums IS med 1-0 igår och därmed får kvala upp till division 5! Lycka till grabbar! Jag ska verkligen vara med och heja när första matchen spelas!


Och nu till syrrans, min och Tuvas utflykt. Detta va helt fantastiskt! Jag åker väldigt sällan tåg, men shiiit vilken komfort! Tuva älskade det verkligen! Hon kunde ju gå omkring, gå på toa, fika och leka i "kojan" mellan sätena under resan. Så jag kan verkligen rekommendera er att ta tåget om ni ska nånstans och inte behöver ha bilen med er! Köp dessutom ett resekort och fyll på det med nåt som heter resekassa, (KLT), så får man 20% på priset på resan! Så jag betalade endast 77:- att åka från Vimmerby till Borgholm, vilket jag tyckte var fantastiskt billigt! :) Och om ni inte har förstått det innan, så kan jag berätta att jag är vansinnigt snål :D

Jaja, nog om tåget, vi kom till Borgholm redan vid kl 10 och då körde vi raka vägen till Borgholm slottsruin, och herregud så mysigt! Vi strosade omkring och myste i nästan två timmar. Tuva fick ett svärd och ett superfint litet får i riktig ull sen va hon helt nöjd, sötis :)

Tuva, Matilda och pappa!

Vi käkade lunch på en strutsfarm(!?), gissa vad vi åt :) Jag åt ett jättegott strutsgrillspett och satt och tittade ut genom fönstret medan de fula men väldigt delikata fåglarna gick omkring och käkade i hagen utanför :)

Nu ska jag packa in barnen i bilen och åka och handla lite mat!

Inga kommentarer: