12 september 2012

Woop woop!

Jag tog mej i kragen nu ikväll och satte mina Tuva 17kilo i cykelstolen och drog en repa med cykel. Närmare bestämt 8,5km. Det va sjuukt tungt. Det tog lika lång tid som det tog för mej att cykla 1,4mil  själv :)

Idag har mor och far varit här och ätit middag, det va så himla gott!!

Rotmos och lågtempad fläskkarré

Lchf rotmos (om man tycker det är ok med pyttelite kolhydrater)

Majrova
Morot
Kålrot
Smör
SoP
lite av kokspadet

Lågtempererad Fläskkarré

1kg fläskkarré helbit utan ben
Smör+olja
SoP
2 msk balsamvinäger
2 msk soya
1 krossad vitlöksklyfta
Körvel
Timjan

Krydda karrén rikligt med salt och svartpeppar, bryn den runtom i smör och olja. Lägg den i en ugnssäker form och krydda med timjan och körvel, slå på balsamvinägern och soyan, ner med vitlöksklyftan och svisch in  ugnen 100grader i många timmar! Jag hade min inne i 10(!)timmar.
Sista 30min höjde jag till 150grader. (köttet måste komma upp i 70grader)

Det va så himla gott!! Ni bara måste testa det!
Och som alltid glömmer jag att ta kort på maten :)



Inga kommentarer: