17 september 2012

Dagens middag!

Idag har jag tänkt laga till detta till middag. Jag blev så sjukt sugen på fisk och räkor!

bild och recept lånat här
Lägg en torskfilé i en smord form. Salta, peppra och stänk på citron. Strössla på skalade räkor och strö över rikligt med dill.
Rör ihop 2 – 3 dl grädde, 1 tsk sambal oelek, riven ost och en äggula och slå det över fisken.
Gratinera i 225 grader tills fisken fått fin färg, ca. 20 minuter.
Snabbt, enkelt och supergott!

Hoppas det blir bra!
Jag kommer nog bara ha förvälld broccoli till mej och kokt potatis till övriga i familjen!

6 kommentarer:

Christel sa...

Perfekt, satt och tänkte på fiskrecept igår med torsk i ugn, och hade ingen fantasi alls. Vi gör alltid den gamla vanliga med torsk, grädde, tomater och purjolök. Nästa gång får det bli detta recept :)

Ps. Vad duktig du är!!!! :)

Therése sa...

Visst lät det gott! :) Vi gör oxå alltid samma. Antigen Chrilles recept med curry, eller mitt med typ bara grädde och citronpeppar eller liknande....Tack hörrö! :)

Anonym sa...

har oxå tänkt o ha fisk denna vecka, ska nog prova ditt recept för det lät gott. kram på er/ svärmor

Therése sa...

Visst gjorde det det Ingegerd! Chrille vill gärna laga ill receptet med curry, som du lagade förr säger han :)

Anonym sa...

Ser gott ut!

Therése sa...

Det va supergott!! Jag rekommenderar verkligen att testa!