28 augusti 2012

Blir så trött...

Jag är så trött på att tjata på och bråka med  min treåring! Men, det verkar som hon helt stänger av hörseln när jag pratar med henne. Jag undrar hur många gånger varje dag jag säger:

-"Tuva sätt dej ner och ät!"
-"Tuva, ät upp din frukost nu!"
-"Ät nu!"
-"Va snäll mot Vidar!"
-"Kasta inte saker på din lillebror!"
-"Gör inte så!"

Men, hon är ombytlig oxå, efter 5minuter kommer hon och pussas och är jättesnäll, mot lillebror och oss.

Det måste va lite som att vara schizofren att vara tre år :P






2 kommentarer:

Cornelia sa...

Treåringar är verkligen härliga när de sätter den roliga sidan till. Jag yppar också nästan samma fraser X antal ggr varje dag - känns som man hakat upp sig! :)

Hoppas vi kan ses snart igen!

Kramar

Therése sa...

Jaa, visst är de det :) Vi vill gärna ses snart igen! Tänkte om vi skulle ta en sväng och leka lite på alv?