7 augusti 2012

Rutiner och svampplock

Tuva behövde rastas lite igår, så vi gick till skogen och plockade svamp. Hittade en hel del av det gula guldet :) Vilket passar perfekt till min köttgryta jag ska göra idag. Det är nästan så jag längtar efter middagen redan (kl 7.40). Ni hör ju själva, Köttgryta med kantareller och blomkålsmos! Mmm!

Vid frukosten igår frågade Tuva när hon fick gå till dagis igen (jaa, jag säger fortfarande dagis). Så jag fick ringa till Körsbärskullen och fråga hur vi hade bestämt efter sommarlovet (förvirrad som jag är hade jag naturligtvis glömt bort det) Och dom svarar att vi hade visst sagt att hon skulle börja idag.
Gissa vem som studsade upp ur sängen här idag och som nu står och hoppar runt sin stackars lillebror och sjunger, -Jag ska till dagis, det ska inte duu. Jag ska till dagis, det ska inte duu!
Det är så skönt att hon verkligen gillar sitt dagis. Hoppas Vidar också kommer gilla det!

Så nu är vi tillbaka i rutinerna igen och jag tycker faktiskt att det känns riktigt bra. Med rutiner blir det så mycket lättare för mej också, med mat och motion och sådant. Och nu är det ju dags att köra lchf så det ryker! Med en hel del motion på det! Jag ska ner en bra bit till.
Jag har fortfarande inte satt upp nåt mål direkt. Jag vill inte känna mej stressad. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det där. Vad tycker ni? Eller hur har ni gjort?

Frukosttime!


Inga kommentarer: