15 augusti 2012

Livet som mammaledig

Jaa, livet som mammaledig är inte så jobbigt faktiskt. Vi flyter mest runt och har playdates, små fikastunder och sagoparksbesök :) Jag trivs verkligen i den där parken! Det är fint, rent och de flesta är så trevliga. Vi va där en heldag igår, och först fick Tuva ett getingstick, sen gick det några timmar och Emina fick två(!!) Då kom en mamma och frågade om vi ville ha salva och va sådär härligt trevlig!
På lördag blir det ännu en heldag i parken, med mina föräldrar och äntligen ska Chrille följa med! Vi fick fribiljetter från Nordea, de ska tydligen ha nåt för sina kunder där på lördag. Det ska bli mysigt!

Vi har en riktig liten skåpsråtta här hemma. Tuva har lärt sej att öppna barnlåsen på lådorna och skåpen i köket :/ Så nu får jag nog byta plats på kexen tror jag. Idag när Vidar och jag kom upp så satt hon och mumsade bokstavskex (visserligen fullkorn :P) Men jag tycker inte man ska äta kex innan frukost.

Inga kommentarer: