24 augusti 2012

Ja det é freda´ kväll och dans i folkets park....

Hela eftermiddagen har jag umgåtts med min kära svärmor, medan sambon och svärfar va ute och fiskade. Man kan tro att när man har "barnvakt" i huset att man ska hinna med så himla mycket. ICKE! :) Vi drack kaffe och lekte med barnen och jag gjorde väl inte allt för mycket mer än rensade undan i köket efter den sena lunchen. Sen va det ju dags att hit the kitchen igen och börja med middagen och herregud vilken middag sen då! :) Lchf Flygande Jacob, smakade mumma vill jag lova med ett litet glas vin till. :)

Recept

4 kycklingfiléer
3dl vispgrädde
0,5 chilisås (kanske inte jätte lchf vänligt)
curry
1 paket bacon

Stek kycklingen i bitar och krydda som du vill, lägg i en form. Blanda vispad grädde med chilisås och curry, bred över kycklingen och in i ugnen 20min, 225 grader. Stek baconet och strö över efteråt och servera med en god sallad. (ris till den som vill äta det!)

Igår kväll provade jag mina jobbarkläder, bara för att jag imorgon ska göra ett litet inhopp på jobbet, det va ett glädjetjut som hördes från sovrummet, då byxorna va väldigt stora på mej! :)
Jag ser fram emot att få dra på mej jobbarstassen och få va med mina underbara arbetskamrater några timmar imorgon!

Nej nu blir det nog film med hjärtat, nu är det nämligen helt tyst från båda barnens rum! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja med god mat o en skön hemma kväll med gott vin o barnen sover. njut o ha det gott. kram på er /svärmor

Therése sa...

Vi började kolla på film, men det va någon i den andra soffan som började snarka redan efter en kvart :)